Witch's Familiar jest legendarnym superpowerem w grze Plants vs. Zombies Heroes. Należy do klas PvZH Brainy IconBrainy i PvZH Beastly IkonaBeastly, oraz kosztuje 1PvZH Mózg. Po zagraniu tworzy na wybranym rzędzie Zom-Bats - postać posiadającą 2Siławpvzh/1Hpwpvzh, umiejętność Amphibious oraz możliwość dobierania bohaterowi zombie kart gdy zada obrażenia postaci roślin.

Etymologia

Słowo "Witch" odnosi się do Immorticii, do której ta supermoc należy. Słowo "Familiar" nawiązuje do tworzonych przez tą kartę Zom-Bats. Jego nazwa może być grą słów od pytania "Which is familiar?" - "Które jest znane?". Może to być również aluzja do tytułu odcinka Doctor Who "Witch's Familiar”.

Historia wersji

1.24.6

  • Umożliwiono aktywowanie tej sztuczki na wodnych rzędach.

Statystyki

  • Classes: Brainy, Beastly
  • Tribe: Pet Superpower Trick
  • Abilities: Make Zom-Bats.
  • Rarity: Premium - Legendary

Immorticia was cleaning her belfry when, lo and behold, she found bats in there.

TŁUMACZENIE
  • Klasa: Brainy, Beastly
  • Podział: Zwierzęca Supermoc, Sztuczka
  • Umiejętności: Tworzy Zom-Bats.
  • Rzadkość: Premium - Legendarna

Immorticia sprzątała swoją dzwonnicę, kiedy, oto i ona, znalazła tam nietoperze.

Straregie

Dla strategii powiązanych z Zom-Bats, zobacz: Zom-Bats.

Z

Witch's Familiar pozwala graczowi na stworzenie karty w fazie sztuczek, co jest bardzo dużą pomocą dla gracza, jako iż jest to ostatnia faza przed fazą walki, przez co przeciwnik nie będzie w stanie zareagować na jej pojawienie się. Jako iż głównym przeznaczeniem Zom-Bats jest atakowanie roślin, a nie samego bohatera, bo tylko w ten sposób mogą dobierać karty, niezbyt opłacalnym jest używanie tej karty na wolnych rzędach, a że pozwala ona również zablokować potencjalnie silny atak i/lub pozbyć się słabej rośliny, najpoprawniejszą opcją jest użycie tej supermocy, kiedy na polu gry znajduje się potencjalnie niebezpieczna, lecz łatwa do zniszczenia roślina. A jako iż Zom-Bats mogą być grane również na wodzie, mogą również dobrze służyć w obronie wodnego rzędu.

Przeciw

Gracz musi zachowywać ostrożność, jeśli przeciwnik ma szansę na zagranie tą kartą, ponieważ jest ona skuteczną kontrą na rośliny z małą ilością zdrowia, np. Doubled Mint w swojej pierwszej turze. Potrafi ona skontrować również rośliny na wodzie, na co również należy uważać. Dobrym zniechęceniem jest uczynienie rośliny do ochrony niemożliwej do zranienia, ponieważ nawet jeśli przeciwnik zagra tą kartą, Zom-Bats nie tylko nie zranią tej karty, nie dobiorą też karty przeciwnikowi. Można też użyć roślin z Team-Up, ale to nie powstrzyma doboru.

Jak wszystkie sztuczki, można skontrować tą kartę Forget-Me-Nuts, Dark Matter Dragonfruitem czy Brainaną.

Galeria

Witch's FamiliarH Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Witch's Familiar.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Witch's FamiliarH

Ciekawostki

  • Przed aktualizacją Triassic Triumph, mimo faktu, iż Zom-Bats otrzymały wcześniej umiejętność Amphibious (w wersji 1.22.12), nie można było używać tej karty na wodnym rzędzie.