FANDOM

Super-Block Meter roślin
Super-Block Meter to mechanika gry w Plants vs. Zombies Heroes, polegająca na tym, że bohater roślin i zombie posiadają możliwość zablokowania ataku po naładowaniu licznika do pełna. Kiedy bohater zostanie zraniony, licznik wypełnia się o losowo 1, 2 lub 3 segmenty. Gdy wszystkie osiem segmentów zostanie wypełnionych, bohater blokuje atak bez otrzymania obrażeń i otrzymuje jedną z supermocy, które posiada, oraz dostaje możliwość natychmiastowego zagrania nią za darmo, lub przeniesienia jej do ręki by móc ją użyć później w postaci karty kosztującej 1PvZH Słońce/1PvZH Mózg. Po zablokowaniu trzech ataków i otrzymaniu wszystkich supermocy, gracz nie ma już możliwości zablokowania.

Ataki wykorzystujące umiejętność BullseyeBullseye ignorują Super-Block Meter, przez co nie ładują one licznika. Ponadto, bohater nie może wykonać bloku jeśli ilość kart w jego ręce osiągnęła maksymalną ilość dziesięciu.

Historia wersji

1.2.11

  • Zmiana mechaniki - początkowo losowo uzupełniało o wartość "mini", "normalną" i "podwójną", z 5% szans na natychmiastowe zablokowanie; po zmianie był to 10-segmentowy licznik, uzupełniany losowo o 1, 2 lub 3 segmenty, z szansą na natychmiastowe zablokowanie ataku ("Insta-Block").

1.6.27

  • Usunięto "Insta-Block".

1.8.23

  • Zmniejszono ilość segmentów z 10 do 8.

Strategie

Super-Block Meter to mechanika, która zależy od szczęścia gracza. Gracz może zablokować niewłaściwy atak, przez co przegrać grę, lub otrzymać supermoc, która nie pomoże w jego sytuacji. Może jednak zmienić losy gry na korzyść gracza, m. in. ratując go przed atakiem, który mógł pokonać bohatera. Warto zauważyć, że jeśli Super-Block Meter jest dostatecznie załadowany, gracz ma stuprocentową szansę na zablokowanie, więc można wykonać takie zagrania, by zablokować ten najpotężniejszy atak. Grając jako bohater roślin z klasy GuardianGuardian, można zmanipulować swoim Super-Block Meterem, zapewniając bohaterowi pewny blok (jeśli atak nie został wykonany przez zombie z BullseyeBullseye) grając Body-Gourdem.

Super-Block Meter przeciwnika może nie okazać mu się pomocny, ale jest też szansa na to, że będzie mu korzystny przez całą grę. Warto pamiętać, że karty z umiejętnością BullseyeBullseye nie wypełniają swoimi atakami wrogiego licznika. Oprócz tego bohaterowie zombie w klasie PvZH Brainy IconBrainy mają dostęp do Shieldcrusher Vikinga, który nie tylko posiada wspomnianą umiejętność, ale też opróżnia cały jego licznik gdy zdoła zranić bohatera roślin. Mars Flytrap i Monkey Smuggler to również sprytne karty powiązane z Super-Block Meterem. Mogą one "kraść" segmenty z licznika wroga i dodawać je do licznika gracza, co jednocześnie utrudnia blokowanie wrogowi i ułatwia graczowi.

Insta-Block (usunięta mechanika)

Insta-Block był mechaniką powiązaną z Super-Block Meterem. Dawał on 5% szans na natychmiastowe zablokowanie ataku przeciwnika (nie licząc ataków z umejętnością BullseyeBullseye), niezależnie od ilości wypełnionych segmentów. Usunięto go w wersji 1.6.27, ponieważ twórcy uznali, że tworzył zbyt wiele frustrujących momentów i dodawał do gry zbyt dużo losowości.

Galeria

Super-Block Meter roślin Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Super-Block Meter.

Super-Block Meter roślin

Ciekawostki

  • Body-Gourd, Mars Flytrap, Shieldcrusher Viking i Monkey Smuggler to obecnie jedyne karty mające wpływ na Super-Block Meter.