FANDOM

Może chodziło ci o Split Pea, kartę z Plants vs. Zombies Heroes?

Split Pea jest rośliną ofensywną występującą w grach z serii Plants vs. Zombies. Przednia głowa strzela jak Peashooter w linii prostej, zaś głowa tylna wystrzeliwuje po dwa groszki na raz do zombie znajdujących się z tyłu niej.

Etymologia

Nazwa pochodzi od prawdziwego 'Split pea' (z ang 'groch łuskany').

Opis w Suburban Almanac

Plants vs. Zombies

Split Pea

Split Peas shoot peas forward and backwards.

Damage: normal
Range: forward and backwards
Firing Speed: 1x forward, 2x backwards

"Yeah, I'm a Gemini," says Split Pea. "I know, big surprise. But having two heads—or really, one head with a large head-like growth on the back—pays off big in my line of work."

Cost: 125

Recharge: fast

TŁUMACZENIE

Split Pea

Split Pea strzelają groszkami do przodu i do tyłu.

Obrażenia: normalne
Zasięg: przód i tył
Szybkość strzelania: 1x przód, 2x tył

"O tak, jestem bliźniakiem," mówi Split Pea. "Wiem, wielkie zaskoczenie. Ale posiadanie dwóch głów-lub naprawdę, jednej głowy z wielkim czymś w rodzaju głowy wyrośniętym z tyłu-opłaca się bardzo w mojej pracy."

Plants vs. Zombies 2

Sun cost: 125

DAMAGE: Normal
RANGE: Front & Back
RECHARGE: Fast

Firing Speed: 1x forward, 2x backwards

"It's my turn with the eyebrows," said Frontie. "Fine, we'll split them," said Backie. Sprouted two minutes apart, their eyebrow war is eternal.

TŁUMACZENIE

Koszt: 125

Obrażenia: Normalne
Zasięg: Przód i tył
Odnawianie: Szybkie

Szybkość strzelania: 1x przód, 2x tył

"Teraz jest moja kolej z brwiami," powiedział Frontie. "W porządku, rozdzielimy je", powiedział Backie. Ta wieczna wojna o brwi rozpoczęła się dwie minuty temu.

Ulepszenia

Plants vs. Zombies 2

Gdy damy Plant Fooda Split Pea to przednia głowa wystrzeli 60 groszków, a tylna 90 razem z jednym wielkim groszkiem na końcu zadającym 30 punktów obrażeń.

Z kostiumem (Chińska wersja)

Wraz ze strumieniem groszków przednia głowa wystrzeliwuje na końcu wielki lodowy groch, natomiast tylna głowa wystrzeliwuje wielki ognisty groch.

System poziomów (Chińska wersja)

Poziom Ulepszenie Opis
Level2Icon SplitPeaUpgrade1
Lodowy groszek
Przednia głowa zyskuje 40% szansy na wystrzelenie ognistego groszku (grafika lodowego groszku i nazwa umiejętności jest pomyłką PopCap Shanghai, ale tylna glowa i tak może strzelać lodowymi groszkami, tylko że rzadziej)
CombatTrainingIcon
Trening bojowy
Split Pea zyskuje 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 150%).
Level3Icon SplitPeaUpgrade2
Ognisty groszek
Tylna głowa zyskuje 60% szansy na wystrzelenie lodowych groszków. (Zdjęcie

ognistego groszku i nazwa umiejętności jest pomyłką popcap shanghai)

CellActivationIcon
Aktywacja komórek
Split Pea zyskuje dodatkowe 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 200%).
Level4Icon AbilityAwakenIcon
Pobudzenie zdolności
Split Pea może wykonać swój efekt Plant Food przy posadzeniu.
FightingPowerIcon
Waleczna moc
Split Pea zyskuje kolejne 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 250%).

Strategie

Plants vs. Zombies

Najlepiej jest używać Split Pea na poziomach typu Mgła gdzie występuje Digger Zombie lub Pogo Zombie czy inne skaczące zombie lub takie, których coś z przodu chroni (np. Ladder Zombie lub Screen Door Zombie). Bardzo dobrze jest wziąć ze sobą Torchwooda i położyć go z tyłu co spowoduje, że będzie bardziej efektywny.

Plants vs. Zombies 2

Najlepszym jego zastosowaniem jest używanie go na Prospectora Zombie lub ewentualnie Zombie Bulla.

Galeria

Split Pea Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Split Pea.

Split Pea

Ciekawostki

Charakterystyczne dla Plants vs. Zombies

  • Kiedy Split Pea strzela dwoma głowami naraz, glitch powoduje, że przednia głowa zaczyna strzelać dwoma groszkami. Ten glitch nie występuje w wersjach XBox Live Arcade oraz Game of the Year.
  • Jest jedną z trzech roślin w grze posiadających dwie głowy. Inne to Cherry Bomb i Twin Sunflower.
  • Jest jedną z czterech roślin, które potrafią strzelać do tyłu. Pozostałe to Cattail, Gloom-shroom i Starfruit.
  • Split Pea jest to ostatnia roślina strzelająca grochem, którą możemy odblokować w grze, chyba, że Gatling Pea nie został przez gracza wcześniej zakupiony.

Charakterystyczne dla Plants vs. Zombies 2

  • W pierwszej części gry, przednia głowa była większa od tylnej. Jednak w Plants vs. Zombies 2 obie głowy są mniej więcej takie same.
  • W Almanacu zostało wspomniane, że głowy mają swoje imiona: przednia głowa ma na imię Frontie ("front" - przód) a tylna Backie ("back" - tył).
  • Na ósmym poziomie w Wild West, gracz może postawić maksymalnie jedenaście Split Pea.
  • Gracz może użyć Split Pea w nieskończonym trybie Vasebreaker zanim odblokuję roślinę w Wild West - Dzień 1.
  • Split Pea, Bonk Choy, Squash, Starfruit, Ghost Pepper, Homing Thistle, Rotobaga, Phat Beet oraz Magic Mushroom (Chińska wersja) to jedyne rośliny, które mogą atakować zarówno do przodu, jak i do tyłu.
  • Pierwszy kostium rośliny jest nawiązaniem do diabełka i aniołka na ramieniu. Są to dwie postacie, które próbują naprowadzić na dobre (anioł) lub złe (diabeł) działanie.
  • Kostium Split Pea w chińskiej wersji gry nawiązuje do filmu Głupi i głupszy.

Zobacz też