FANDOM

Postawny pomocnik
Postawny pomocnik jest drugą zdolnością Inżyniera w Plants vs. Zombies: Bitwa o Neighborville. Pozwala ona postawić wieżyczkę, która będzie automatycznie strzelać w pobliskie rośliny. Ponadto, zombie znajdujący się w jej pobliżu otrzymują premię do szybkostrzelności, a do tego część ich amunicji odnawia się automatycznie co jakiś czas. Jeden Inżynier może mieć tylko jedną wieżyczkę na polu gry.

Wieżyczka posiada określoną ilość zdrowia, która będzie wyświetlać się przy pasku zdrowia gracza. Standardowo, po użyciu zdolność ta odnawia się 12 sekund, a po upływie tego czasu można postawić wieżyczkę na nowo w innym miejscu z pełnym zdrowiem. Jeśli jednak zostanie ona zniszczona przed ponownym rozstawieniem, zdolność musi również się odnowić, tym razem przez 16 sekund.

Opis

Stwórz wieżyczkę strażniczą, która również wzmacnia siłę rażenia pobliskich sojuszników.

Strategie

Grając jako Inżynier

Jest to bardzo użyteczna zdolność. Sama w sobie zadaje przeciwnikom dodatkowe obrażenia, dzięki czemu potrafi pomóc w walce. Jej prawdziwą siłą jest jednak jej druga funkcja: każdy zombie w okolicy będzie strzelać i ładować swoją broń szybciej, a do tego samoczynnie będą odzyskiwać część amunicji, dzięki czemu zyskają dużą przewagę. Siła wieżyczki rośnie razem z ilością sojuszników w jej pobliżu, ale nadal jest skuteczna gdy Inżynier postawi ją specyficznie dla siebie, szczególnie dlatego, że dzięki niej potrafi odzyskiwać amunicję wystarczająco szybko, by móc strzelać ciągle bez przeładowywania. Należy jednak uważać na jej zdrowie, ponieważ jeśli zostanie zniszczona, gracz będzie musiał odczekać dłuższą ilość czasu przed jej ponownym postawieniem. Najlepiej więc stawiać ją w bezpiecznym miejscu, na przykład wewnątrz kopuły tarczy makietowej. Można też starać się rozstawiać ją ponownie jak najczęściej.

Grając jako roślina

Gracz powinien pozbyć się wieżyczki gdy tylko na taką natrafi, ponieważ mimo tego, że sama nie jest trudnym przeciwnikiem, postawiona pośród grupy zombie staje się ogromnym zagrożeniem. Dodatkowo, zniszczenie jej zmusi przeciwnika do odczekania chwili zanim będzie mógł postawić ją ponownie. Można też użyć niebezpiecznych zdolności obszarowych, takich jak bomba fasolowa chili, by pozbyć się wieżyczki oraz mieć szansę na wyeliminowanie przy tym kilku zombie, a w ostateczności przynajmniej ich rozproszyć.

Galeria

Postawny pomocnik Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Postawny pomocnik.

Postawny pomocnik

Zobacz też