Podwórkowe pole walki to świat w Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 pełniący rolę głównego menu, skąd gracz może przejść do dowolnego trybu gry. Świat ten daje również dostęp do różnego rodzaju aktywności, takich jak strzelnica "Szalone cele". Do świata gracza może dołączyć do trzech znajomych, co pozwala na wspólną grę.

Opis na stronie internetowej gry

Witaj w najbardziej rozbudowanym świecie PvZ, jaki kiedykolwiek powstał. Na podwórkowym polu bitwy możesz edytować zdolności i wygląd postaci, wybierać zadania i dołączać do trybów wieloosobowych lub współpracy. Możesz też zaprosić do gry 3 znajomych, by wspólnie odpierać ataki kolejnych fal zombiaków sterowanych przez SI. Po każdej pokonanej fali pojawi się następna – jeszcze silniejsza. Możesz też zmienić drużynę i walczyć przeciwko swoim znajomym!

Opis w grze

Rośliny z jednej strony, zombie z drugiej. Sytuacja patowa, w której żadna ze stron nie może zdobyć przewagi.

Przegląd

Podwórkowe pole walki mapa
Podwórkowe pole walki jest podzielone na część należącą do roślin i dla zombie. Na każdej z tych stron zostają przywoływane chwasty oraz szaraki, które walczą z sobą na środku mapy. Jeśli gracz będzie pomagał swojej stronie odpowiednio długo, do walki będą dołączać bohaterowie, czempioni a nawet bossowie. Postacie kontrolowane przez sztuczną inteligencję mogą stawiać rośliny doniczkowe i budować boty na przeznaczonych do tego stanowiskach przy swoich bazach.

Bazy

Zarówno rośliny, jak i zombie posiadają własną bazę. W bazach znajduje się portal gry wieloosobowej, latający pojazd pozwalający na rozegranie gier Operacji ogrodowych lub cmentarnych, skrzynka na listy pozwalająca przeczytać najnowsze wieści (wcześniej pozwalająca również przenieść postacie zdobyte w pierwszej części gry oraz zdobyć dodatkowe nagrody, w tym Pożeracza Jednorożca, zależnie od uzyskanego w tamtej grze poziomu), tablicę zadań, która pozwala graczowi przyjąć zadania, których wykonanie da graczowi nagrodę w postaci gwiazdek lub monet oraz zwiększenie mnożnika punktów doświadczenia, opcje świata, a w wersjach na konsolę także opcję grania na podzielonym ekranie. Znajdują się tam też sklepy z naklejkami oraz budki personalizacji, w których można spersonalizować lub zmienić postać. W obu bazach jest również dostępna opcja szybkiej zmiany strony konfliktu.

Pokoje statystyk

W obu bazach obecne są pokoje statystyk. Znajdują się tam tablice, na której są ukazywane najwyższe wyniki gracza pod względem czasu gry, ilości pokonań, najdłuższej serii pokonań, ilości asyst, uleczeń, wskrzeszeń, drwin użytych po pokonaniu przeciwnika i zdobytych "pierwszych ciosów", osiągniętych pojedynczą postacią. Na tablicy można również sprawdzić, jaka to postać. Ponadto, gracz może sprawdzić swoje statystyki odnośnie klas oraz ich wariantów, a do tego awansować postacie, które osiągnęły poziom 10, co da graczowi w nagrodę 20 000 monet. Pokój statystyk zawiera również Album z naklejkami, w którym znajdują się informacje o odblokowanych przez gracza postaciach, zdolnościach i obiektach do personalizacji dla każdej klasy, a do tego informacje dotyczące ilości posiadanych przez gracza chwastów, roślin doniczkowych, botów i zombie do przywołania.

Misje fabularne

W bazach można również znaleźć postacie dające graczowi misje fabularne. Są to:

Ukończenie misji fabularnych dla każdej ze stron da graczowi dostęp do trybu Nieskończoność, polegający na walce z gnomami w robocie w postaci dinozaura lub kota, która nie skończy się dopóki gracz nie zostanie zniszczony. Rozpoczęcie gry w tym trybie wymaga jednak zapłacenia gwiazdkami.

Handlarz Rux

W obu bazach znajduje się też stoisko w którym tymczasowo pojawia się handlarz Rux, który został dodany w DLC Próby Gnomusa. Gdy jest dostępny, oferuje on graczowi pięć różnych przedmiotów. W jego ofercie pojawiają się na przykład ekskluzywne zdolności, takie jak Magiczny lotos, unikalne legendarne nakrycia głowy lub legendarne rośliny doniczkowe/boty.

Początkowo Rux pojawiał się zamiast tego w kanałach, jednakże ze względu na wygodę, jego położenie zostało zmienione. O ile w ściekach nadal znajduje się stare stoisko, pozostaje ono nieczynne nawet jeżeli Rux się pojawił.

Ratusz

W środkowej części mapy znajduje się ratusz. Po wydaniu DLC Próby Gnomusa można tam wejść by dołączyć do wydarzenia Tajemniczego portalu. Zależnie od obecnego wydarzenia może to być tryb jeden z następujących trybów:

Za udział w tych wydarzeniach gracz otrzymuje tęczowe gwiazdki, które mogą być wykorzystane m. in. do otwarcia skrzyń w ratuszu. Jest tam obecny sklep z naklejkami oraz mewa, pozwalająca graczowi wymienić 7 zwykłych gwiazdek na tęczową gwiazdkę.

Postępometr

Postępometr pojawia się przed ratuszem kiedy rozgrywa się wyzwanie społecznościowe. Tam można sprawdzić, na czym polega obecne wyzwanie, oraz obecny postęp społeczności. Można również odebrać nagrody za osiągnięcie określonych celów społeczności. Postępometr dodano w DLC Draka w Zombopolis: Część druga.

Ścieki

Gracz ma również dostęp do ścieków. Znajdują się tam m. in. ryba, której można dać gwiazdki w zamian za punkty doświadczenia dla obecnie używanej postaci oraz portal do lokacji z próbami Gnomusa, do którego należy jednak zyskać dostęp za pomocą klucza zdobytego od mewy z ratusza w zamian za gwiazdki.

"Szalone cele"

Jest to strzelnica, polegająca na tym, by zniszczyć wszystkie cele w jak najkrótszym czasie. Osiągnięcie najlepszej możliwej rangi - rangi S na tej strzelnicy po raz pierwszy da graczowi dużą nagrodę. Na strzelnicy znajduje się budka personalizacji, pozwalająca na szybką zmianę postaci, którą gracz chce użyć na strzelnicy. Zyskanie dostępu do strzelnicy wymaga jednak zapłacenia pięcioma gwiazdkami.

Inne

Skrzynie

Po całym Podwórkowym polu walki rozsiane są skrzynie, które gracz może otworzyć w zamian za pewną ilość gwiazdek. Mogą one zawierać monety lub elementy personalizacji do podwórka.

Misje

Na całym terenie Podwórkowego pola walki znajdują się okazje do przyjęcia różnego rodzaju misji, które gracz może wykonywać.

Pływająca strzelnica

Pływająca strzelnica to strzelnica dla zombie jak i dla roślin, ale żeby z niej skorzystać trzeba porozmawiać z odpowiednią postacią. U roślin, gdy zaczniemy z niej korzystać, zmieniamy się w Kaktusa a u zombie w Pirata. Cele w postaci gnomów pojawiają się na statku, które po określonym czasie "chowają się". Trafienie złotych i niebieskich gnomów pozwala na zdobycie bonusów (złoty posiada mnożnik x2, zaś niebieski zamraża czas). Gra na strzelnicy kończy się w momencie skończenia się czasu, po czym podawana jest ilość trafień zdobytych przez gracza.

Flaga mocy

Główny artykuł: Flaga mocy

Na środku mapy niedaleko ratusza znajduje się flaga, którą można unieść by aktywować specjalny tryb gry. Gracz musi utrzymywać flagę jak najdłużej, będąc atakowanym przez postacie przeciwnika. Flaga daje graczowi premie ułatwiające walkę. Dodatkowo, graczowi zostają wysyłane skrzynie, które gracz może zniszczyć by otrzymać postać do pomocy lub dodatkowe monety. Tryb składa się z różnych fal, zaczynając od ataku podstawowych chwastów/szaraków, poprzez fale powiązanymi z różnymi klasami, falę bossów, kończąc na fali, która trwa bez końca, do czasu, gdy gracz utraci flagę.

Boisko do piłki nożnej

W strefie należącej do roślin znajduje się boisko do piłki nożnej, na którym można grać.

Podwórkowe pole walki w trybach tajemniczego portalu

Zmodyfikowana wersja Podwórkowego pola walki jest również używana jako jedna z map, na których odbywa się tryb Zdobądź taco. Różnice między nimi to m. in.: zablokowany dostęp do kanałów czy brak Flagi mocy na środku mapy, która została zastąpiona dekoracją z roślinami. Inne aspekty mapy również zostały zmienione, np. znak na ratuszu wyświetla napis "CZAS NA TACO!". Tacos zombie i roślin znajdują się przed ich bazami, a punkt, do którego gracz niosący taco przeciwników musi je przenieść, jest wewnątrz pokoju statystyk. Jeśli postacie wejdą do bazy przeciwników, zostaną natychmiastowo pokonane, jeśli jej szybko nie opuszczą, co praktycznie uniemożliwia odzyskanie taco jeśli przeciwnik zdoła je donieść do środka.

Podwórkowe pole walki w podobnej formie pojawiło się również w "Szalonej turboloterii". Wersja ta nie posiada napisu "CZAS NA TACO!" na ratuszu i pozwala na wchodzenie do wrogich baz.

Galeria

Podwórkowe pole walki Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Podwórkowe pole walki.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Podwórkowe pole walki