Pożeracz Zmierzchu to jeden z wariantów Pożeracza w Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Został dodany w aktualizacji, która dodała również do gry mapę Orzechowe Wzgórza z pierwszej części oraz tryb Raz na wozie, raz nawozem. Aby go odblokować, gracze musieli:

  • Posiadać odblokowanego Pożeracza Jednorożca oraz zalogować się przed 28 lutym,
  • Ukończyć wyzwanie społecznościowe, polegające na pokonaniu 6,000,000 graczy, samemu pokonując co najmniej 400, odbywające się 14-20 lutego, lub
  • Zakupić specjalny dodatek za prawdziwe pieniądze.

Pożeracz Zmierzchu posiada mniej zdrowia od innych Pożeraczy (150 zamiast 175) oraz atakuje wolniej, ale porusza się szybciej oraz każde ugryzienie zadaje więcej obrażeń.

Inną cechą wyróżniającą ten wariant od innych jest ekskluzywny dostęp do zdolności przeniesienia zmierzchu, która zastępuje tunel oraz jest odpowiednikiem tęczowego przeniesienia Pożeracza Jednorożca. Różni się od tej zdolności tym, że pozwala przenieść się na znacznie większy dystans (równy odległości dwóch tęczowych przeniesień), ale jednocześnie może być używany tylko raz w odróżnieniu od dwóch razy w wypadku tęczowego przeniesienia. To sprawia, że jest odpowiednikiem wcześniej wspomnianego wariantu dla graczy, którzy nie byli w stanie go odblokować.

Wygląd

Pożeracz Zmierzchu jest wersją Pożeracza Jednorożca o ciemniejszej kolorystyce.

Na całym ciele posiada sierść. Jak u reszty pożeraczy głowa jest większa od reszty ciała, a w miejscu oczu ma nozdrza. Na głowie posiada róg, a z tyłu głowy posiada włosy nawiązujące do włosów kuców.

Opis w Albumie z naklejkami

Pożeracz Zmierzchu przemyka między cieniami, czekając na odpowiedni moment do uderzenia. Niektórzy mówią, że nęka go nieposkromiony głód zombie, inni - że jest po prostu nieśmiały.

Opis w grze

Przeniesienie Pożeracza Zmierzchu pozwoli mu od razu znaleźć się w sercu akcji!

Strategie

Grając jako Pożeracz Zmierzchu

Pożeracz Zmierzchu sam w sobie jest szybszym wariantem, który ma jednak mniej zdrowia. To oznacza, że potrafi łatwiej zbliżać się do przeciwników, co można dobrze wykorzystać, jednak należy przy tym uważać, gdyż przeciwnicy mogą łatwiej pokonać gracza.

Tym, co jednak wyróżnia go najbardziej, jest zdolność, z której tylko on może korzystać. Pozwala ona bezproblemowo zbliżyć się do odległego wroga lub też wycofać się na bezpieczną odległość. Jej dużą wadą jest jednak to, że nie można jej wykorzystać zarówno do podejścia jak i ucieczki jednocześnie, jak odpowiednik Pożeracza Jednorożca. Korzystanie z niej również oznacza, że nie można korzystać z przewagi jaką daje Tunel, czyli np. niewrażliwości na ataki. Pozwala ona jednak dostać się na miejsca, na które nie można by dotrzeć w inny sposób.

Grając przeciwko Pożeraczowi Zmierzchu

Walka z tym Pożeraczem wymaga dużej ostrożności, jako iż może on bardzo łatwo zbliżyć się do gracza. Najlepiej zaatakować go, gdy nie spodziewa się ataków, dzięki czemu gracz będzie miał czas by zadać mu obrażenia. Warto korzystać z granatów grawitacyjnych i zdolności ogłuszających Inżynierów aby zyskać więcej czasu na pokonanie go. Posiada mniej zdrowia od innych Pożeraczy, wystarczająco mało, aby móc go pokonać wykopem Impa lub wybuchową beczką, o ile nie posiada on ulepszenia zdrowia.

Galeria

Pożeracz Zmierzchu Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Pożeracz Zmierzchu.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Pożeracz Zmierzchu

Ciekawostki

  • Jest to trzeci Specjalny wariant w grze, obok Pożeracza Jednorożca i Impa Z7.
  • Pomimo tego, że jest rzadkości "Specjalne", jego naklejka wskazuje jakoby był on Legendarny.