Magiczna zagadka

Ikona w GW2

Magiczna zagadka BfN

Ikona w BfN

Magiczna zagadka to zdolność Róży w grze Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 oraz Plants vs. Zombies: Bitwa o Neighborville. W obu grach pozwala ona na przemianę w skupisko energii, dzięki czemu staje się niewrażliwą na ataki ze strony przeciwników.

W Garden Warfare 2, Róża pod postacią magicznej zagadki może atakować wrogów dookoła siebie wybuchami energii zadającymi 20 punktów obrażeń, jednak skracającymi czas działania zdolności. Efekt ten trwa maksymalnie 18 sekund, a zdolność odnawia się przez 35 sekund.

Wersja z Bitwy o Neighborville nie daje możliwości ataku. Daje ona jednak premię do szybkości sojusznikom znajdującym się w pobliżu. Trwa ona przez 10 sekund. Jej odnawianie zaczyna się zaraz po jej aktywacji i trwa 60 sekund, aczkolwiek czas odnawiania zostaje skrócony jeżeli gracz przyspiesza sojuszników z jej pomocą.

Opis w Albumie z naklejkami

Tylko Róża może sprawić, że zmiana w czystą, nieśmiertelną a zarazem śmiertelnie niebezpieczną energię wygląda na tak łatwą.

Opis (Bitwa o Neighborville)

Zyskaj niewrażliwość na obrażenia i rzuć aurę przyśpieszenia na całą drużynę.

Strategia

Garden Warfare 2

Grając jako Róża

Magiczna zagadka sprawdzi się zarówno w ofensywie, atakując zombie, ale także w ułatwieniu sobie ucieczki z sytuacji zagrożenia. W pierwszym przypadku najskuteczniejsza będzie, gdy próbuje się dobić zranionych wcześniej przeciwników, w szczególności przy małym poziomie zdrowia. Także stanowi poważne zagrożenie dla Impów, gdyż Róża pod taką postacią jest w stanie łatwo go pokonać. Magiczna zagadka może być również wykorzystana do ucieczki w bezpieczne miejsce. Należy wtedy jak najszybciej użyć tej zdolności i udać się do roślin leczących (jeśli ma się mało zdrowia), bądź za osłonę.

Grając jako zombie

Gdy Róża użyje tej zdolności, nie ma sensu jej w tym czasie atakować, ponieważ nie otrzyma ona wtedy żadnych obrażeń. Należy wówczas ocenić w jakim celu została użyta ta zdolność; jeśli Róża zacznie nas atakować, trzeba się wtedy od niej oddalić i przeczekać czas trwania umiejętności, podejmując po jej zakończeniu ponowną próbę ataku. Jeśli jednak Róża ucieka, warto za nią podążać w bezpiecznej odległości, jednak trzeba uważać, gdy ta próbuje ukryć się wśród grupy sojuszników, wtedy nie opłaca się jej gonić, a jeśli gra się postacią skuteczną na większych dystansach, można ją zaatakować pozostając z daleka od niej.

Bitwa o Neighborville

Grając jako Róża

Magiczna zagadka to świetna zdolność do ucieczki z trudnej sytuacji dzięki niewrażliwości którą daje. Jest to również użyteczna zdolność do pracy zespołowej, gdyż pozwala ona sojusznikom poruszać się szybciej. To pozwala zwiększyć szansę drużyny na wygraną w trybach takich jak Bitwa o teren lub na przetrwanie walki. Problemem jest bardzo długi czas odnawiania zdolności. Jeśli jednak gracz używa jej jako zdolności wspierającej aniżeli do ucieczki, będzie mógł aktywować ją ponownie szybciej.

Grając jako zombie

W walce z Różą gracz musi pamiętać, że może ona w każdej chwili skorzystać z tej zdolności, co uczyni walkę problematyczną. Można spróbować ją ścigać do momentu zakończenia trwania zdolności, jednak w wielu wypadkach, np. gdy ucieknie w stronę sojuszników, nie jest warto. Przyspieszenie może być również kłopotliwe, ponieważ ułatwi ono przeciwnikom unikanie ataków lub ucieczkę od konfrontacji. Najlepszą opcją w wielu wypadkach będzie więc porzucenie walki. Grając jako Czarodziej można jednak użyć jego eliksiru na Różę w Magicznej zagadce by skontrować zdolność i uczynić ją wrażliwą na ataki.

Galeria

Magiczna zagadka Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Magiczna zagadka.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Magiczna zagadka