FANDOM

Brain Autor stracił mózg podczas pisania tego tekstu. Jeśli możesz, dokończ jego pracę.
Może chodziło ci o Space Cadeta, tokena zombie z Plants vs. Zombies Heroes?

Kosmiczny Kadet jest jedną z nowych klas zombie w Plants vs. Zombies: Bitwa o Neighborville. Ma przypisaną rolę Obrony. Sama w sobie najlepiej nadaje się do walki na mniejszych dystansach, jednak posiada również możliwość atakowania na większym dystansie.

Cechą szczególną tej klasy jest jednak możliwość transformacji w Stację kosmiczną, czyli wytrzymałą jednostkę o dużej mocy bojowej, ale nie aż tak mobilną i będącą łatwiejszym celem. Do jednostki tej może dołączyć też do trzech Kosmicznych Kadetów, dzięki czemu Stacja kosmiczna stanie się potężniejsza i zyska dodatkowe punkty zdrowia. Podłączeni Kosmiczni Kadeci zyskują również dostęp do dwóch zupełnie nowych zdolności oraz otrzymują premię od kosmicznej mocy, jeśli zostanie aktywowana przez gracza kontrolującego stację. Kosmiczny Kadet dzieli zdrowie ze Stacją kosmiczną, a po jej pokonaniu każdy kadet wchodzący w jej skład zostanie natychmiast pokonany bez możliwości wskrzeszenia.

Broń główna Kosmicznego Kadeta to szybkostrzelna, w pełni automatyczna broń, której ataki są do pewnego dystansu samonaprowadzające. Kosmiczny Kadet kontrolujący Stację kosmiczną z kolei ma dostęp do półautomatycznej broni, która przy wystrzale wystrzeliwuje serię trzech pocisków na raz. Nie posiada ona jednak naprowadzania.

Opis w menu

Kosmiczny Kadet

Rola: Obrona
Kosmiczni Kadecimistrzami pracy zespołowej. Grupa maksymalnie czterech kadetów może stworzyć stację kosmiczną uzbrojoną w lasery, tarcze i rakiety.

Broń główna: Astrostrzał
Szybkostrzelny laser samonaprowadzający.

Moc specjalna - Może wykonywać podwójny skok i szybować w powietrzu podczas przytrzymywania [przycisk skoku]. Wciśnij [przycisk interakcji] w pobliżu stacji kosmicznej, by zadokować.

Stacja kosmiczna

Rola: Obrona
Stacje kosmiczne oferują potężną broń. Generator kraterów to bardzo mocny atak, jednak ciężko go przeprowadzić bez sojuszników lub tarcz.

Broń główna: Kosmiczny impuls
Kosmiczny pocisk wystrzeliwany seriami.

Specjalne - Możesz wykonać podwójny skok i unosić się w powietrzu, przytrzymując [przycisk skoku].

Pasażer stacji kosmicznej

(uzupełnić)

Zdolności

Kosmiczny Kadet

  • Cios grawitacyjny - Wzleć wysoko, po czym pikuj na ziemię, by zadać obrażenia.
  • Powiększenie stacji - Zmień się w stację kosmiczną. Będą mogli do ciebie dołączyć inni Kosmiczni Kadeci.
  • Kosmiczny promień - Wystrzel po krótkim ładowaniu rażący precyzyjny laser.

Stacja kosmiczna

  • Kosmiczna moc - Zwiększ szybkostrzelność i skróć czas odświeżania zdolności całej załogi stacji kosmicznej.
  • Kapsuła ratunkowa - Zmień się z powrotem w Kosmicznego Kadeta.
  • Generator kraterów - Wzleć wysoko i niszcz wrogów w dole promieniem lasera.

Pasażer stacji kosmicznej

(uzupełnić)

Strategia

Grając jako Kosmiczny Kadet

Postać ta, dzięki swojej naprowadzającej broni, potrafi być użyteczna w walce z mniej wytrzymałymi, aczkolwiek trudnymi do trafienia roślinami (Kung Fungus, Żołądź). Jej zdolności również pomagają jej w walce. Cios grawitacyjny pozwala na zadanie w miarę dobrych obrażeń, jednak wymaga to zbliżenia się do przeciwnika by zadziałała. Może więc się przydać jako kontratak na przeciwników, którzy próbują pokonać Kadeta z bliska. Kosmiczny promień z kolei jest użyteczny w walce z łatwymi do trafienia przeciwnikami, zwłaszcza takimi z małą ilością zdrowia, ponieważ również zadaje dość dużo obrażeń. Jest to również dobra zdolność do wykorzystania przeciw statycznym celom (takim jak Kaktusy używające drona).

W postaci stacji kosmicznej Kosmiczny Kadet zyskuje więcej mocy ofensywnej, jednak gracz nie ma dostępu do sprintu oraz jest łatwiejszym do trafienia celem. Forma ta, jeśli nie ma innych Kosmicznych Kadetów do wsparcia, może zostać wykorzystana do walki z wytrzymalszymi roślinami, szczególnie dzięki generatorowi kraterów, który sam z siebie potrafi wyeliminować nawet bossów. Po nim można skorzystać z kosmicznej mocy, by skrócić czas jego odnowienia. W innym wypadku stacja kosmiczna nie jest zbytnio użyteczna bez sojuszników.

Jeśli jednak inni Kosmiczni Kadeci podłączą się do Stacji kosmicznej, staje się ona potężnym narzędziem do pokonywania roślin. Nie tylko posiada więcej zdrowia, ale też może być chroniona przez tarcze oraz zyskuje więcej siły bojowej. Im więcej Kosmicznych Kadetów jest połączonych ze stacją, tym skuteczniejsza staje się kosmiczna moc. Warto więc rozważyć granie Kosmicznym Kadetem, jeśli gracz widzi, że w grze jest już co najmniej jeden.

Jako pasażer stacji kosmicznej, jednym z zadań gracza jest zapewnianie dodatkowej ochrony poprzez aktywację tarczy i przesuwanie jej w stronę ognia roślin, by blokowała obrażenia. Sterowany pocisk jest z kolei użyteczny do eliminowania ukrywających się, lub inaczej nieosiągalnych, wrogów.

Grając przeciwko Kosmicznemu Kadetowi

W walce z Kosmicznym Kadetem warto zachowywać odpowiedni dystans, by nie mogła ona ona korzystać z efektu naprowadzania swojej broni. Trzeba też uważać na jej kosmiczny promień, który może silnie zranić, a nawet natychmiast pokonać gracza, jeśli gra mniej wytrzymałymi postaciami. Można jednak w miarę łatwo go uniknąć, zwłaszcza grając mniejszymi roślinami.

Walka ze stacją kosmiczną może być skomplikowana. Jeśli jednak składa się z tylko jednego Kadeta, można łatwo ją atakować, aczkolwiek w walce bez wsparcia nadal trzeba na nią uważać ze względu na jej ofensywę (szczególnie generator kraterów). Sytuacja komplikuje się gdy inni Kadeci są do niej podłączeni, przez tarcze, które mogą wygenerować. Co gorsza, stacja z większą ilością Kadetów jest wytrzymalsza, co jeszcze bardziej utrudnia skuteczny atak po przebiciu się przez tarcze. Najlepszą szansę na wygranie gracz ma gdy stację tą atakuje kilka roślin jednocześnie. Można spróbować też korzystać z zaskoczenia ze zdolności zadającej najwyższe możliwe obrażenia, jak Karabin groszkowy.

Galeria

Kosmiczny Kadet Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Kosmiczny Kadet.

Kosmiczny Kadet

Ciekawostki

  • Ona i Elektrozombie to w chwili obecnej jedyne klasy zombie płci żeńskiej.
  • Astrostrzał w magazynku posiada 42 pociski. Jest to nawiązanie do "Autostopem przez Galaktykę", oraz wspomnianej tam odpowiedzi na sens życia, gdzie miałoby to być "42".
  • Jeśli Stacja kosmiczna składa się z co najmniej dwóch Kadetów, opuszczenie jej przez gracza ją kontrolującego nie usuwa całej stacji, ale przekazuje kontrolę nad nią innemu Kadetowi.