Kaktus Zen jest jednym z nowo dodanych wariantów Kaktusa do Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Jest to bardzo rzadki wariant. Tak jak pozostałe Kaktusy świetnie radzi sobie jako snajper lub zwiadowca, ale również nadaje się na średni dystans. Charakterystyczne dla Kaktusa Zen są pociski zadające tym większe obrażenia, im mniej posiada dostępnej amunicji. Dodatkowo, potrafią zadawać też obrażenia obszarowe. Amunicja w magazynku jest przy tym symbolizowana w postaci kul okrążających Kaktusa Zen. Odblokowuje się go poprzez zebranie pięciu elementów postaci wypadających z paczek z naklejkami.

Opis w Albumie z naklejkami

Niewielu wie, że każde z pięciu mistycznych kul Kaktusa Zen nosi nazwę innego rodzaju taco. Jakie to nazwy? Tego nie wie prawie nikt...

Opis w grze

Za każdym razem, gdy Kaktus Zen wystrzeli pocisk, jego mistyczne kule zwiększają rozmiar i moc!

Wygląd

Kaktus Zen przypomina wielki, różowy kryształ. W różnych miejscach posiada ozdobniki o złotych wykończeniach. Na szyi ma zawieszony naszyjnik z gigantycznym okiem. Na głowie ma fioletowoniebieski kaptur. Całego Kaktusa Zen otaczają mistyczne kule, które zaczynają świecić na sekundę w czasie użycia umiejętności specjalnej lub wystrzału.

Strategia

Grając jako Kaktus Zen

Grając tym wariantem powinniśmy znaleźć punkt położony wyżej, by móc łatwiej celować do przeciwników. Nie musimy się zbyt daleko oddalać, aby zapewnić sobie bezpieczną pozycję. Kaktus Zen poradzi sobie dobrze nawet na średnim dystansie, zadając przy tym duże obrażenia. Mimo tego nie powinniśmy dać zbliżyć się przeciwnikowi na zbyt małą odległość, bo nie zdążymy wycelować i wystrzelić odpowiedniej ilości amunicji, żeby pokonać przeciwnika.

Grając przeciwko Kaktusowi Zen

Słabością Kaktusa Zen jest atak z zaskoczenia. Możemy łatwo pokonać ją przez ataki od tyłu z bliska. Musimy też uważać, żeby nie zostać wypatrzonym przez ten wariant, inaczej zostaniemy szybko pokonani. Trzeba także wymijać wszelki ostrzał, ponieważ broń Kaktusa Zen potrafi zadawać sporo obrażeń.

Kaktus Zen, w przeciwieństwie do innych postaci, posiada jawny dla każdego wskaźnik amunicji (każda kula okrążająca go symbolizuje jeden dostępny pocisk w jego magazynku), więc gracz może ocenić jak bardzo opłacalne jest zaatakowanie go.

Galeria

Kaktus Zen Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Kaktus Zen.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Kaktus Zen

Ciekawostki

  • Przed aktualizacją Kaktus Zen był drugim wariantem Kaktusa po Kaktusie z Przyszłości zabierającym dużą ilość punktów obrażeń (60-70 na strzał).
    • Zadawane przez niego obrażenia zostały obniżone do średnio 40-50 na strzał po aktualizacji gry.
  • Ma taki sam kolor oczu co Elektrokaktus (tylko w czasie gry).