Informatyk to legendarny wariant Naukowca w Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, którego można odblokować poprzez zdobycie dwóch elementów postaci w pakietach dostępnych w sklepie z naklejkami. Jego broń jest podobna do większości broni innych wariantów tej klasy - przeznaczona jest głównie do walki na bliski dystans, lecz wystrzeliwuje też pocisk dystansowy. Jako legendarna postać, posiada ona legendarny "Tryb zagęszczania ruchów", polegający na tym, że po wypełnieniu licznika poprzez pokonanie odpowiedniej ilości przeciwników otrzymuje premię do szybkości i zadawanych obrażeń, jednakże zostanie pokonanym i niewskrzeszonym zeruje go. Dodatkowo, cechą szczególną tego trybu jest to, że w trakcie jego trwania ekran gracza staje się zielono-czarny.

Opis w Albumie z naklejkami

Informatyk nie zawsze tak dobrze znał się na technologii. Właściwie dopiero niedawno odkrył komputery. Teraz przemierza Zomburbię w poszukiwaniu infostrady, o której tyle się nasłuchał.

Opis w grze

Pokonuj wrogów, aby zapełnić pasek, a następnie przejdź w tryb zagęszczania ruchów, by poruszać się szybciej i zadawać większe obrażenia!

Wygląd

Informatyk wyglądem przypomina stereotypowego nerda. Do pleców ma przywiązany monitor, który wyświetla różne miny. Tak, jak większość zombie, nosi tylko jeden but.

Strategie

Grając jako Informatyk

Granie Informatykiem jest bardzo podobne do grania innymi Naukowcami - gracz powinien podchodzić jak najbliżej wroga by wykorzystać jego broń jak najlepiej. W wypadku tego wariantu należy jednak zachowywać ostrożność, ponieważ jeden błąd może kosztować gracza utratę postępu do trybu zagęszczania ruchów. Warto zwrócić uwagę na to, iż Informatyk ma możliwość leczenia siebie, co ułatwia utrzymanie licznika.

W trybie zagęszczania ruchów można silnie zaatakować rośliny, jednak należy uważać, ponieważ w jego trakcie widok pola gry zmienia się, przez co widoczność gracza pogarsza się. Oznacza to, że czasem można zostać łatwo pokonanym, ponieważ gracz czegoś nie zauważył.

Grając przeciwko Informatykowi

Gdy gracz zauważy nadchodzącego Informatyka, powinien jak najszybciej go pokonać, dopóki ten jest dostatecznie daleko, lub też starać się mu uciec. Warto posiadać możliwość użycia niektórych zdolności, które mogą uratować gracza, gdy ten zombie zbliży się za bardzo. Należy też pamiętać, iż Informatyk potrafi strzelać również na dystans, co może być zgubne, gdy gracz posiada mało zdrowia.

W trybie zagęszczania ruchów Informatyk jest szczególnie niebezpieczny. Gdy gracz zauważy, że taki się zbliża, powinien jak najszybciej uciekać, ponieważ premie dawane przez ten tryb zmniejszają szansę na przetrwanie gracza jeszcze bardziej.

Galeria

Informatyk Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Informatyk.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Informatyk

Ciekawostki

  • W jego legendarnym trybie gra 8-bitowy jam znany z Neon Mixtape Tour.
  • Gdy skacze, można usłyszeć odgłosy skakania podobne do tych z gry Super Mario Bros.
  • Łamacz kodów, jego broń, posiada drugi najkrótszy czas przeładowania w grze. Pierwszy należy do Kuszy Z3, broni Superkomandosa.
  • Wizja w trakcie trybu zagęszczania ruchów ma kojarzyć się z starszymi komputerami.