FANDOM

Sombrerobeanbomb

Bomba fasolowa sombrero to zdolność Groszkostrzelca, pojawiająca się w Plants vs. Zombies: Garden Warfare i Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Jest ona alternatywą dla bomby fasolowej chili. W odróżnieniu od niej zadaje więcej obrażeń i ma większe pole rażenia, jednak mija więcej czasu zanim wybuchnie. Zadaje 250 punktów obrażeń, zaś odnawianie przed ponownym użyciem zajmuje 30 sekund. Tak jak większość alternatywnych zdolności z GW, po raz pierwszy wariant ten pojawił się w aktualizacji Garden Variety DLC.

Opis w Albumie z naklejkami

Plants vs. Zombies: Garden Warfare

Nothing says "hot" like a Chili Bean wearing a sombrero! The fuse is quite long, but the damage is mighty impressive. Timing is the key with this fun friend.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

Nie ma nic ostrzejszego od fasolki chili w sombrero! Ma dość długi lont i zadaje spore obrażenia. W korzystaniu z tej broni najważniejsze jest wyczucie czasu.

Strategia

Grając jako Groszkostrzelec

Korzystając z tej umiejętności należy mieć bardzo dobre wyczucie czasu. Chociaż obszar rażenia i obrażenia są w przypadku tej bomby większe, to wydłużony lont może utrudnić efektywne wykorzystanie zdolności. W połączeniu ze zdolnością hiper można zastosować dość dobrą taktykę, polegającą na szybkim zbliżeniu się do grupy zombie (najlepiej pozostać w miarę niezauważonym) i wyskoczeniu w górę przed zupełnym dotarciem do niej. Rozpoczynając skok (wciąż kierując się naprzód) należy wypuścić bombę, która prawidłowo wypuszczona poleci wprost na grupę, a zombie nie będą miały szansy zareagować. Skuteczne też jest posłanie bomby w zamkniętą przestrzeń, gdzie znajdują się zombie.

W trybie ogrody i cmentarze lub ziołowym ataku, najlepiej z opisaną wcześniej strategią, warto atakować przejmowany punkt. Bomba wtedy może posłużyć do odstraszenia przeciwników lub ich pokonania w celu obrony/zajęcia punktu. Świetnie nadaje się także przeciwko Z-Mechom, gdyż bomba ta zadaje dużo obrażeń.

Grając jako Zombie

Bomba fasolowa sombrero ma zdecydowanie dłuższy lont, co daje większe szansę na ucieczkę. Po zauważeniu jej w pobliżu należy bezwzględnie mocno oddalić się od niej. Dotyczy to także Z-Mechów Impów, gdyż bomba ta zadaje bardzo duże obrażenia. Jeśli mech ma już małą wytrzymałość, lepiej jest się jak najszybciej z niego katapultować. Trzeba bardzo uważać na tę bombę w szczególności tam, gdzie jest otwarta walka pomiędzy obydwoma drużynami.

Galeria

Sombrerobeanbomb Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Bomba fasolowa sombrero.

Sombrerobeanbomb

Ciekawostki

  • Charakterystyczne dla tej bomby fasolowej jest fakt wykrzykiwania różnych haseł po hiszpańsku (meksykańska odmiana) w sytuacji wyrzucenia przez gracza i przed eksplozją. Najczęściej zaraz przed wybuchem słychać "Ta Da!".
    • Zazwyczaj wykrzykiwane hasła "Ándale" (po wyrzuceniu/podłożeniu) i "Arriba!" (przed eksplozją), znaczą po polsku odpowiednio "Idź!" i "W górę!".
  • Przed eksplozją pozostawia konfetti.

Zobacz też