FANDOM

BattlezIkona

Ikona trybu

Battlez to tryb gry w Plants vs. Zombies 2, który został dodany w aktualizacji 6.6.1. Tryb ten odblokowuje się po otrzymaniu Map of Space-Time-Ness z pierwszego poziomu Ancient Egypt i odblokowaniu przynajmniej sześciu roślin.

Rozgrywka

By zacząć rozgrywkę, gracz musi użyć rękawicy. Rękawice mogą zostać kupione za pomocą diamentów w sklepie. Co cztery godziny gracz ma możliwość zagrania bez nich. Gracz może również obejrzeć reklamę (klikając na przycisk FREE GAUNTLETS, który znajduje się po lewej stronie menu Battlez).

W chwili znalezienia odpowiedniego przeciwnika, gracz musi wybrać 5 roślin, a ostatni, szósty slot jest zajęty przez „roślinę tygodnia” (Plant of the Week). Po wybraniu roślin, gracz musi zaplanować swoją obronę korzystając z odpowiedniej ilości słońca. Ten sam format rozgrywki jest używany w poziomach Last Stand. Po rozstawieniu roślin bitwa się rozpoczyna. Gracz zdobywa punkty poprzez pokonywanie Zombie, które są bazowane na odległości od domu. Zombie usadzone w strefie żółtej są warte najwięcej punktów, z kolei te w strefie brązowej najmniej. Punkty można także zdobywać zdejmując z Zombie wszelkiego rodzaju elementy pancerza.

Tryb ten posiada limit czasowy (od 78 do 180 sekund w zależności od poziomu). Zombie stają się coraz to silniejsze z ilością pokonanych przeciwników przez gracza. Żeby wygrać, gracz musi zdobyć więcej punktów niż jego przeciwnik. Po wygraniu gracz nagradzany jest pięcioma koronami, a po przegraniu - gracz otrzymuje tylko jedną.

Z każdą kolejną wygraną wzrasta licznik wygranych z rzędu. Po przegraniu, gracz ma dwie możliwości. Może zachować swój licznik wydając na to diamenty (z każdą kolejną przegraną koszt takiego zachowania wzrasta), albo odpuścić, i wyczyścić swój licznik. Gracz zdobywa także nagrody dopasowane do jego liczniku. Są to m.in. nasionka dla roślin, piniaty, monety, miętówki, albo rękawice (waluta Battlez).

Z każdym kolejnym tygodniem poziomy są zmieniane (są dopasowane do rośliny tygodnia). Każdy poziom ma swój unikalny styl gry. Zmieniają się nie tylko przeciwnicy, ale i także mechaniki w grze, które są spotykane we wszystkich światach w grze.

Ligi

Tryb ten posiada system lig. Gracz awansuje na następną ligę po zajęciu przynajmniej trzeciego miejsca na tabeli wyników. Zajęcie czwartego (bądź niższego) miejsca na tabeli nie powoduje, że gracz zostanie cofnięty do swojej poprzedniej ligi, a jedynie zostanie w aktualnej. Gracz zostanie nagrodzony ilością diamentów, miętówek, oraz monet (w zależności od ligi).

Liga Miętówki Diamenty Monety
Jade 120 270 9000
Gold 100 210 6000
Silver 80 165 5400
Bronze 60 132 4800
Iron 50 108 4200
Brick 40 90 3600
Wood 30 75 3000
Soil 20 60 2400

Galeria

BattlezIkona Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Battlez.

BattlezIkona

Ciekawostki

  • Według posta jednego z pracowników EA na Reddicie (Haemophilus EA) gracz wcale nie walczy z przeciwnikiem w czasie rzeczywistym. Gra "nagrywa" Twoje zagrania na trawniku, i puszczane są potem jako "duchy".
  • Przechodząc do tego trybu, możesz usłyszeć muzykę walki z Zombossem w Dark Ages.
  • To jest jedyny tryb w grze, w którym Zombie nie mogą zjeść Twojego mózgu. Jest tak ponieważ w chwili uruchomienia się którejś kosiarki, od razu pojawia się następna.
  • Wzmocnienia są wyłączone w tym trybie.