Aksamitka

Aksamitka to boss roślin pojawiający się w Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 oraz Plants vs. Zombies: Bitwa o Neighborville. Jest odpowiednikiem bossa ZombieYeti ze skarbem. Może pojawić się w losowej fali w Operacjach cmentarnych jako rodzaj zadania specjalnego. Zombie muszą wtedy na nią "zapolować" i pokonać (w GW2 upuszcza przy tym Monety, torby monet i diamenty).

W GW2 spotkać ją można również w losowym miejscu Podwórkowego pola walki. Pojawia się też w misji Starożytna wiedza dla zombie. Po zleceniu poszukiwania zwoju przez Mistrza Zen, gracz odnajduje wpierw Aksamitkę. Musi następnie ją pokonać, co jest warunkiem zdobycia ostatecznie zwoju.

W Bitwie o Neighborville Aksamitkę można też znaleźć w Zdziwaczałym lesie oraz w nocnej wersji Centrum miasta, gdzie pojawia się co jakiś czas i tym razem przy otrzymywaniu obrażeń upuszcza monety, a także pianki/tacos. Dodatkowo, jeśli gracz zdoła ją pokonać, pozostawi za sobą kryształowego psa, którego można dostarczyć do studni dla dodatkowej nagrody, analogicznie jak w wersji dla roślin.

Wygląd

Postura aksamitki jest podobna do Marigold z Plants vs. Zombies. Jej ciało jednak zbudowane jest z kryształów, a nie liści i płatków. Główna część ciała jest złota, zaś płatki są kryształowe. Dolną część stanowi mała skrzynka, z której wypadają później monety.

Zachowanie

Aksamitka, w przeciwieństwie do innych bossów roślin, atakuje tylko w momencie, gdy gracz znajdzie się zbyt blisko niej. Przeważnie stara się uciec i unika bezpośrednich konfrontacji. W czasie poruszania się wydaje charakterystyczne dla siebie dźwięki. Gdy ucieka, gubi monety, które można zebrać. Jej ogłuszenie jest podobne do tego, jakie wywołuje Mina dźwiękowa lub Granat dźwiękowy. Jednocześnie zadaje wtedy obrażenia. Aksamitka porusza się bardzo szybko, co wykorzystuje, żeby nie dać się złapać i pokonać.

Strategia

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

Z uwagi na to, że aksamitka ogłusza przeciwników znajdujących się zbyt blisko niej, należy zachować dystans w czasie polowania na nią. Dobrze jest ją ogłuszyć Miną lub Granatem dźwiękowym lub spowalniać lodowymi wariantami postaci. Wtedy prędkość poruszania się aksamitki będzie znacząco mniejsza. By zdobyć więcej monet można przedłużyć pościg za nią, uważając jednocześnie, żeby nie uciekła. Opłaca się celować w głowę, gdyż jest to jej największa część ciała i zdecydowanie łatwiej jest w nią trafić. Jeśli aksamitka pojawi się pomiędzy budynkami w alejce, najlepiej wtedy udać się na wyżej położony punkt. Należy mieć w takim przypadku na uwadze, że znacząco utrudnione będzie zbieranie zgubionych przez nią monet.

Galeria

Aksamitka Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Aksamitka.

By obejrzeć te obrazy, kliknij ten link.

Aksamitka

Ciekawostki

  • Jest to najmniejszy roślinny boss w grze.